عکسهای مدیریتی (سخت کار نکنید ...)

 

با سلام

اینم عکسی جالب و قابل تامل که خدمت شما ارائه میشود :

 

شهرستان شبستر

 

با سلام

اینم مختصر توضیحی درباره شهرستان شبستر مهد علم و فرهنگ که پرورش دهنده بسیاری از مدیران و مسئولان کشور بوده است :

شهرستان شَبـِستَر

 از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی در ایران است. مرکز این شهرستان شهر شبستر است.

شهرستان شبستر در غرب آذربایجان شرقی با وسعت ۲۷۵۰ کیلومتر مربع قرار گرفته و در بین شهرستان‌های مرند، تبریز، ورزقان، خوی، سلماس و دریاچه ارومیه قرار گرفته‌است. شهرستان شبستر از شهرستان‌های واقع در جادهٔ ترانزیت تبریز – ارومیه بوده و در مسیر خط آهن ایران - ترکیه واقع شده‌است. کوه می‌شو با جهت شرقی–غربی با طول بیش از یکصد کیلومتر و عرض سی کیلومتر مانند دیواری سرتاسر شمال منطقه را می‌پوشاند و این شهرستان را از شهرستان مرند و خوی جدا می‌کند. این کوهها در امتداد کوههای قره داغ قرار گرفته و بلندترین قله آن علی علمدار می‌باشد.

شبستر، شهر دانشگاهی است و به‌رغم جمعیت اندک آن، دانشجوی بسیاری در خود جا داده‌است. دانشگاه آزاداسلامی واحد شبستر، دانشگاه آزاد واحد خامنه، دانشگاه آزاد واحد صوفیان، دانشگاه آزاد واحد تسوج، دانشگاه پیام نور شبستر و دانشگاه پیام نور بنیس و دانشگاه جامع علمی کاربردی شبستر از دانشگاه‌های این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری است.

بندر شرفخانه، دریاچه ارومیه، و کوه‌های می‌شو داغ، از مظاهر طبیعی این شهرستان هستند.

صیفی‌جات سیس و میوه‌های شندآباد و کارخانه‌های آجرپزی وایقان و كارخانه هاي نساجي خامنه از مشخصه‌های این شهرستان هستند.شهر فرهنگي، تاريخي و قهرمان پرور خامنه ودرختان چنار كهنسال آن و همچنین شهر کوزه‌کنان به ساخت سفالینه شهرت دارد و محصولات سفالین آن به اکثر نقاط کشور صادر می‌شود.


شهرستان شبستر تا عصر قاجاریه جزو املاک قاجاران بوده و بعداز انقراض این سلسله املاک و دارائی شاه جزو املاک دولتی درآمد. تااینکه درسال ۱۳۱۱ این ناحیه ازعرصه دولت درآمده و به مالکین رقبات(ارثی)انتقال داده شده‌است

نقشه شهرستان شبستر

ویژگیهای طبیعی

کوه می‌شو (می‌شوداغ) در گذشته از نظر تنوع گونه‌های زیستی منطقه‌ای ارزشمند به حساب می‌رفت و اکنون با تخریب زیستگاه‌ها و کم شدن شمار جانداران روبرو است.

می‌شو داغ در اشل اکوسیستمیک آذربایجان زیستگاهی پیرامونی و پشتوانه‌ای برای بقای بیوتای اندمیک آذربایجان محسوب می‌شود. وجود بیش از ۳۸۵ گونه گیاه شناخته شده و پوشش گیاهی و تنوع گونه‌ای اندمیک مخصوص و منحصر به می‌شو بیانگر ارزش و اهمیت پوشش گیاهی این منطقه‌است.

منطقه می‌شو از لحاظ قرار داشتن در میان مناطق حفاظت شده مرکان و منطقه شکار ممنوع یکانات از سمت شمال و شمال غربی و پارک ملی دریاچه ارومیه از سمت جنوب، و داشتن فون جانوری تنوع زیستی (بیوم) ارزشمند دارای اهمیت فراوانی است.

عارف شهير شهرستان شبستر - شيخ محمود شبستري


سعدالدين يا نجم‌الدين محمودبن عبدالكريم شبستري از بزرگان مشايخ عرفان ايران است وي در سال 687 هجري در قصبه شبستر هفت فرسنگي تبريز متولد شد از شرح حال وي تفصيلي در دست نيست ولي ار اخبار و آثار چنين نتيجه گرفته مي‌شود تحصيلات و رشد فكري وي در آذربايجان بوده و سرانجام از عارفان بنام زمان خود بشمار رفته است و اوقات خود را در درس و بحث گذرانده و در سال 720 هجري در تبريز زندگي را بدرود گفته است.

شيخ محمود شبستري سراينده مثنوي معروفي است بنام «گلشن راز» كه شرح‌هاي بسيار بر آن نوشته‌اند و از آن جمله شرح كمال‌الدين حسين اردبيلي متخلص به الهي در قرن دهم و شرح شاه داعي الي الله شيرازي به‌نام نسايم گلشن و شرح محمدبن يحيي بن علي لاهيجي تأليف در سال 877 هجري و شرح مظفرالدين شاه علي شيرازي و شرح ادريس بن حسام‌الدين بدليسي مورخ معروف قرن دهم تركيه و شرح شيخ بابا نعمت‌الله بن محمود نخجواني و شرح حال محمد ابراهيم ‌بن محمد علي شريعت‌مداري سبزه‌واري خراساني و نيز شرحي به عبدالرحمن جامي نسبت داده‌اند كه مورد ترديد مي‌باشد. و اين منظومه را به زبانهاي انگليسي و آلماني ترجمه كرده‌اند و از معروفترين كتابهاي عارفان ايران است و در ماه شوال سال 717 هجري امير حسيني هروي سؤالهايي از وي به نظم كرده و او جواب آنها را به نظم داده و اين مثنوي را ترتيب داده است. به غير از اين مثنوي، مثنوي ديگر به نام شاهدنامه و ديگر به نام سعادت نامه سروده است و خود تصريح مي‌كند كه شاعر نبوده و اين وسيله را براي اظهار مطالب خويش پيش گرفته است. در نثر نيز چند رساله تأليف كرده كه از جمله‌ي آنها حق‌اليقين و مرآت‌المحققين است.

 شيخ محمود شبستري در حل و فصل مسائل ديني و حكمي بسيار دقيق بوده و در آن موضوع مرجعيت و شهرت بسزا داشته است. دانش‌دوستان از اطراف و اكناف به حضورش شتافته و حل مجهولات خود را از او درخواست مي‌كردند. چنانكه معروفترين اثر خود يعني مثنوي «گلشن راز» را در چنين موردي در جواب سؤال هاي مرد بزرگي از خراسان به نام امير سيد حسين هروي مريد و خليفه شيخ بهاءالدين ملتاني كه او هم خليفه شيخ شهاب‌الدين عمر سهروردي بود سروده است.

 اين كتاب كه به‌طور تقريب هزار بيت مي‌شود عبارت است از فهرست موجزي از اصطلاحات و تعبيرات تصوف با توضيحاتي سهل وصريع است. كه در جواب 15 سؤال سروده و تنظيم شده است
اين منظومه را به اشاره شيخ خود بهاءالدين يعقوب تبريزي در پاسخ هفده سؤال منظوم مير حسين حسيني سادات هروي كه در آن عهد در خراسان اشتهار داشته هر بيتي را بيتي به صورت جواب سروده و بعدها ابيات ديگر بر آن افزوده و آن را گلشن راز ناميده است. ديگر آثار شيخ محمود شبستري به شرح زير است:

حق‌اليقين رساله‌ايست مشتمل بر حقايق و دقايق عرفاني- سعادت نامه- مرآت‌المحققين. مرگ وي در سال 720 هجري در سي و سه سالگي به شبستر واقع در هشت فرسنگي شمال غربي تبريز اتفاق افتاده است.

 


عکسهای مدیریتی (منابع)

 

با سلام

اینم عکسی مدیریتی که نحوه استفاده درست از منابع رو نشون میده و اشاره به این داره که همیشه فراوانی منابع دلیل بر موفقیت نیست و چه بسا مدیرانی که در وفور منابع هستند ولی با هدر دادن انها به هیچ موفقیتی نایل نمیشوند:

 

اعلام تاريخ ثبت‌نام آزمون‌های فراگير پيام نور

 

اعلام تاريخ ثبت‌نام آزمون‌های فراگير پيام نور


پرتال دانشگاهی به نقل از ایسنا:سازمان سنجش و آموزش کشور تاريخ ثبت نام و برگزاري آزمون هاي فراگير در مقطع کارداني به کارشناسي ، کارشناسي و کارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور را اعلام کرد.

ثبت نام آزمون فراگير و در واقع همان زمان انتشار دفترچه فراگير پيام نور در مقطع کارداني به کارشناسي و کارشناسي فراگير از ۹ مهرماه آغاز و تا ۱۶ مهر نيز ادامه خواهد داشت.

زمان انتشار دفترچه کارشناسي ارشد فراگير و ثبت نام آن طي روزهاي ۱۲ الي 20 مهر ماه خواهد بود.

تاريخ برگزاري آزمون هر سه مقطع کارداني به کارشناسي، کارشناسي ، و کارشناسي ارشد فراگير پيام نور نيز ۲۴ آذرماه خواهد بود.

لازم به ذکر است ثبت نام از طريق سايت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org خواهد بود


اصول چهارده گانه دمینگ

 

با سلام

طی پستی که در فروردین ماه درباره زندگی ادوارد دمینگ (http://public-management.blogfa.com/post-51.aspx) زده بودم گفته بودم اصول چهارده گانه دمینگ رو هم در پست بعدی ذکر خواهم کرد که نشده بود و امروز میخوام به این اصول اشاره کنم تا شاید مورد استفاده دوستان و مفید واقع شود:

اصول چهارده گانه دکتر دمینگ

دكتر دمينگ 14 اصل زير را كه معروف به اصول چهارده گانه دمينگ هستند براي مديريت بهبود كيفيت و افزايش بهره‌وري ارائه نموده است.

 1.      ايجاد و انتشار اهداف و مقاصد براي سازمان:

مديريت بايد تعهد دائمي خود را نسبت به اين اهداف، نشان دهد و همچنين  لازم است كه اين اهداف سرمايه‌گذاران، كاركنان، جامعه و فلسفه كيفيت را شامل گردند. اين اهداف ثابت نيستند ودائماً در حال تغيير هستند و لذا بايد از مشاركت همه افراد سازمان بوجود آيند. همچنين سازمانها بايد نگرشي درازمدت، حداقل براي 10 سال داشته باشند و با تعيين اهداف بلند مدت، براي بقا برنامه‌ريزي كرده و براي دستيابي به اين اهداف، منابعي را به امور تحقيق و آموزش مستمر اختصاص دهند. در انتها لازم است نوآوري درسازمان گسترش يابد.

“ اگر تفكرناب مسير برگزيده شده  يك سازمان باشد، بايد تمام استراتژي‌هاي ديگر در راستاي پياده‌سازي تفكر ناب به كار گرفته شوند. داشتن مسيرهاي زياد خوب نيست و نيروهاي انساني را دچار سرگرداني خواهد كرد و منافع بدون برنامه خاصي از بين خواهند رفت. مفهوم بهبود محصولات و خدمات، در ارتباط با اصل اول تفكرناب «تعريف ارزش»، مي‌باشد.

ارزش به آنچه كه مشتري مي‌خواهد و نياز دارد مربوط مي‌باشد. اولين گام در يك استراتژي ناب مشخص كردن ارزشي است كه براي مشتريان فراهم مي‌گردد و بطور مستمر به منظور رشد و پيشرفت سازمان بهبود داده مي‌شود.” 

2.      بكارگيري فلسفه جديد:

سازمانها بايد درجستجوي بهبودهاي بي پايان باشند لذا مديريت ارشد و هريك از كاركنان بايد فلسفه جديد را فرا گيرند و همچنين بايد نگرش و برخورد افراد سازمان در مورد كيفيت تغيير يابد. در تفكر ناب، مديريت بايستي نقشي را بپذيرد كه در راستاي اين نقش جديد بتواند بهبود وتحول را در سازمان پياده كند. رهبران بايد هم برنده  و هم عاشق تحول باشند. آنها اين كار را مي‌توانند با اطمينان از اين موضوع كه خود وكاركنانشان آموزش مناسب را بمنظور فراهم آوردن امكانات لازم براي  دگرگوني فراگرفته‌اند، شروع كنند

 3.      درك هدف بازرسي:

مديريت بايد درك كند كه هدف از بازرسي، بهبود فرآيند انجام كار و كاهش هزينه‌ ها است. در اكثر موارد بازرسي زياد هزينه‌بر و غير قابل اعتماد است و بهتر است در محل‌هاي مناسب، به جاي استفاده از بازرسي زياد، از بهبودهاي بي پايان بهره برد.همچنين بايد  نياز براي بازرسي را به وسيله ايجاد كيفيت در محصول از همان ابتداي كارحذف كرد. اصلاح اشتباهات ابزار ديگري براي ايجاد تفكر ناب است. كه به كم كردن بازرسي نهايي كمك مي‌كند هر بار كه مشكلات تعريف مي‌شوند و ريشه علتها كشف مي‌ شوند، ابزارهاي اصلاح اشتباهات، براي اطمينان از اينكه آن مشكل هرگز دوباره رخ نخواهد داد به كارگرفته مي‌شوند.

 4.      پايان دادن به پاداش‌هاي بازاريابي صرفاً براساس قيمت:

سازمان بايد به پاداش‌هاي بازاريابي‌اي كه تنها براساس قيمت مي‌باشد پايان دهد، زيرا قيمت بدون در نظر گرفتن كيفيت هيچ معنايي ندارد. يعني هدف اين است كه به منظور گسترش ارتباطات دراز مدت براساس صداقت و اعتماد و در نتيجه ارائه محصولات و خدمات بهتر، براي هر مقوله فقط يك تأمين كننده داشته باشيم.

 5.      بهبود مستمر و مداوم سيستم:

مديريت بايد براي بهبود مستمر و پايدار كيفيت و افزايش بهره‌وري و كاهش هزينه‌ها، مسئوليت بيشتري را در برابر مشكلات بپذيرد و به كاوش و اصلاح مشكلات بپردازد. همچنين پيش از ايجاد مشكلات از وقوع آنها پيشگيري بعمل آورد و براي حذف مشكلات و بهبود مستمر فرآيند، مسئوليت‌ها را به گروه‌ها واگذار كند. به منظور بهبود كيفيت و افزايش بازدهي و در نتيجه كاهش مداوم هزينه‌ها بايد سيستم ضايعات را بهبود بخشيد. “اين اصل مستقيماً با اصل پنجم تفكر ناب در ارتباط است. بهبود مستمر به شكل كايزن، و بهبود ريشه‌اي به شكل كايكاكو كه هر دو بخش‌هاي جدا نشدني تفكرناب هستند، بايد انجام گردد.”

 6.      نهادينه كردن آموزش:

لازم است هر يك از كاركنان به فلسفه سازمان درباره تعهد به بهبودهاي بي‌پايان گرايش يابند. مديريت بايد براي آموزش كاركنان، منابع لازم را تخصيص دهد تا هر يك از كاركنان آموزش‌هاي مناسب را ببينند و از آنها براي نياز سنجي و اداره‌ي آموزش‌هاي بعدي استفاده گردد. به منظور فراهم آوردن ابزارها و تكنيك‌هاي ناب كه به نيروي كاري در ايجاد بهبود كمك كند، تحقيقات فراواني صورت گرفته است.بايد همواره بر انتقال دانش و آگاهي به نيروهاي كاري تمركز شود به طوريكه آنها بتوانند تحول را از خودشان شروع كنند. بدين منظور برپايي كارگاه‌هاي آموزشي، براي آموزش صحيح در محل‌ كار توصيه مي‌شود.

 7.      تعليم و برقراري رهبري :

 نظارت، مسئوليت مدير است. او بايد براي اجراي فلسفه جديد، ناظران و سرپرستان را با ابزارهاي آماري و اصول 14 گانه دمينگ آشنا سازد. در اين وضعيت بايد به جاي ايجاد فضاي منفيِ كشف عيب، فضاي مثبت و اطمينان بخش ايجاد كرد، به گونه اي كه هر شخص به مهارت خود افتخار كند. همچنين بايد ارتباطي شفاف بين مديريت ارشد و همينطور بين سرپرستان و كاركنان برقرار نمود. نظارت بر مربي‌گري و آموزش نيروي كاري تمركز دارد. همچنين بايد بر بهبود سيستم با استفاده از روش مشخصي تمركز داشت كه عبارت از خواستن مداوم از كاركنان براي سخت كاركردن است. احترام به دستورات ناظران بيشتر به خاطر درك و تشخيص بالاتر آنها مي‌باشد.

 8.      برطرف كردن ترس و‌ايجاد اعتماد و فضاي نوآوري:

مديريت بايد ارتباطات كارآمد و آزاد و كارگروهي را تشويق نمايد. احساس ترس به علت فقدان امنيت شغلي، وجود صدمات جسماني، نبود ارزيابي عملكرد، ناديده گرفتن آرمان سازمان، سرپرستي ضعيف و عدم شناخت از شغل ناشي مي‌شود. اگر با كاركنان متناسب با شأن و مهارت آنها برخورد گردد، ترس برطرف شده و كاركنان به شايستگي براي سازمان كار خواهند كرد. در اين وضعيت آنها براي بهبود كار، ايده‌هاي خوبي ارائه مي‌دهند.

 9.      بهينه سازي فعاليت‌هاي گروه‌ها و محيط‌هاي ستادي:

مديريت بايد به منظور رسيدن به اهداف ومقاصد سازمان، فعاليتهاي گروه‌هاي كاري و محيط‌هاي ستادي را بهينه نمايد. در داخل سازمان بين سطوح مديريت، واحدها و درون واحدها سدهايي وجود دارد. اين سدها به علت وجود ارتباطات ضعيف، بي خبري از مأموريت سازمان، رقابت، ترس، حسادت و كينه‌هاي شخصي را بوجود مي‌آورد. بايد تمامي‌واحدهاي مختلف هماهنگ با هم كاركنند، رفتار سازماني تغيير كند، راه‌هاي ارتباطي باز شوند، گروه‌ها سازمان‌دهي شوند و آموزش بصورت كارگروهي برقرار گردد. براي اين منظور ايجاد گروه‌هايي چند تخصصي مانند آنچه در مهندسي همزمان ديده مي‌شود، بهترين روش مي‌باشد.

 10. حذف شعارها، نصيحت‌ها و هدف‌هاي توخالي:

نصايحي كه بدون ارائه روش‌هاي بهبود مشخص و به منظور افزايش كيفيت بيان مي‌شوند، سازمان را در موقعيت نامناسبي قرار مي‌دهند. اين نصايح باعث پيشرفت كار نمي‌شوند، بلكه فقط آرزوهاي مديريت را بيان مي‌كنند. لذا بايد اهدافي تعيين كرد كه قابل دستيابي بوده و در راستاي موفقيت‌هاي درازمدت سازمان باشند. همچنين بايد به اين نكته دقت كرد كه بهبود در فرآيند، جز از طريق بكارگيري ابزارها و روش‌هاي آن بدست نمي‌آيد و به جاي شعارها و اعلان ها، فرهنگ سازمان را به فرهنگي كه شامل بهبود مستمر مبني بر حذف اتلافات مي‌باشد تغيير داد.

 11. حذف سهميه‌هاي كمّي‌ براي نيروي كار و حذف مديريت برمبناي هدف:

مديريت به جاي تعيين سهمية كاري، بايد روش‌هاي ديگري را بكارگيرد، زيرا سهميه كاري بجاي تمركز بركيفيت، بركمّيت متمركز مي‌شود و همچنين بايد به جاي مديريت برمبناي هدف، قابليت فرآيند و روش‌هاي بهبود آن را بشناسد، زيرا مديريت برمبناي اهداف كمي، تلاشي است براي اعمال مديريت، بدون داشتن اطلاعات در مورد كاري كه بايد انجام پذيرد.

 12. حذف سدهايي كه مانع از افتخار كاركنان به مهارتشان مي‌شود:

عدم افتخار به كار و مهارت‌ها به دلايل زير در سازمانها وجود دارد:

12.1.        كاركنان نقش خود را در رابطه با مأموريت سازمان نمي‌دانند. 

12.2.        آنها خود را نسبت به مشكل سيستم مقصر مي‌دانند.

12.3.        آموزش مناسب صورت نمي‌پذيرد.

12.4.        در سازمان نظارت و سرپرستي كيفري اعمال مي‌گردد.

12.5.        براي انجام كارهاي خواسته شده تجهيزات مناسب وجود ندارد.

تقويت افتخار به كار و مهارت، به تعهدي بلند مدت در مديريت نياز دارد. اگر كاركنان به كار خود افتخار نموده، در مقابل ديگران احساس سرافرازي كنند، تا آخرين حد در كارشان رشد و پيشرفت خواهندنمود.

 13. تشويق و گسترش آموزش:

به علت ارتباط تنگاتنگ سازمانها و كاركنانشان، سازمانها براي توسعه و ارتقاء به كاركناني نيازمندند كه پيشرفت نمايند. وهمچنين به علت اينكه پيشرفت احتياج به آموزش دارد درنتيجه، مديريت بايد در مورد آموزش و پرورش مستمر كاركنان خود، احساس تعهد نمايند.

 14. اقدام در جهت‌ايجاد شرايط براي انجام دگرگوني و تحول:

مديريت سازمان براي بهبود بي پايان فرآيند، بايد بيشترين مسئوليت را متقبل گردد. وي بايد براي پياده سازي فلسفه جديد، ساختاري يكپارجه ايجاد نمايد. در اين وضعيت لازم است، سازمان فرهنگ خود يعني انجام كار مثل هميشه را تغيير دهد و فرهنگ بهبود مستمر را جايگزين نمايد و در نهايت اگر سازمان مي‌خواهد در پياده‌سازي فرهنگ جديد موفق عمل نمايد، بايد داراي مديريتي متعهدو مشاركت‌جو در فرآيند كار باشد.

 با توجه به اصول بيان شده، نتايجي كه از اجراي مديريت كيفيت جامع در سازمان بدست مي‌آيد، عبارتند از:

·                      افزايش كيفيت فرآيند توليد و محصول

·                      رضايت مشتري داخلي و خارجي

·                      تحويل به موقع كالا

·                      كاهش هزينه ها

·                      افزايش بهره‌وري در تمامي زمينه ها

·                      توسعه بازار فروش محصولات و خدمات

 

 

جزييات كنكور 91 اعلام شد

 

با سلام

و کنکور امسال نیز از راه رسید :

جزييات كنكور 91 اعلام شد

حسين توكلي، با اشاره به برگزاري كنكور سراسري 91 براي دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم، نيمه حضوري دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي، پيام نور، غيرانتفاعي و غيردولتي و دانشگاه‌هاي ويژه فرهنگيان از 8 تيرماه، گفت: براي شركت در اين آزمون يك ميليون و 66 هزار و 141 نفر ثبت‌نام كرده‌اند.
مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور آخرين تغييرات و جزييات كنكور 91 را اعلام كرد.

به گزارش ایسنا، حسين توكلي، با اشاره به برگزاري كنكور سراسري 91 براي دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم، نيمه حضوري دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي، پيام نور، غيرانتفاعي و غيردولتي و دانشگاه‌هاي ويژه فرهنگيان از 8 تيرماه، گفت: براي شركت در اين آزمون يك ميليون و 66 هزار و 141 نفر ثبت‌نام كرده‌اند.

وي با اشاره به ثبت‌نام بيش از يك ميليون داوطلب در كنكور 91، گفت: از اين تعداد 639 هزار و 982 داوطلب زن و 426 هزار و 159 داوطلب مرد ثبت نام كرده‌اند.

كاهش تعداد داوطلبان كنكور 91

توكلي با اشاره به مقايسه تعداد داوطلبان كنكور 91 نسبت به سال گذشته و سال 89 ، اظهار كرد: تعداد داوطلبان كنكور امسال نسبت به سال گذشته 66 هزار و 839 نفر و در مقايسه با سال 89 حدود 220 هزار و 672 نفر كاهش داشته است.

علوم تجربي داراي بيشترين داوطلب

توكلي در خصوص تعداد داوطلبان كنكور 91 به تفكيك گروه‌هاي آزمايشي مختلف، گفت: در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني 260 هزار و 55 نفر، گروه آزمايشي علوم تجربي 449 هزار و 955 داوطلب، گروه آزمايشي علوم انساني 325 هزار و 335 داوطلب، گروه آزمايشي هنر 17 هزار و 858 داوطلب و گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي 13 هزار و 138 داوطلب ثبت نام كرده‌اند.

وي با بيان اينكه هر يك از گروه‌هاي آزمايشي رياضي، تجربي، انساني و زبان‌هاي خارجي مي‌تواند علاقمندي خود را براي شركت در گروه آزمايشي هنر اعلام كند تصريح كرد: بر اين اساس 28 هزار و 922 داوطلب علاقمندي خود را براي شركت در گروه هنر علاوه بر گروه آزمايشي اصلي خود اعلام كرده‌اند. بر اين اساس براي 46 هزار و 760 داوطلب گروه آزمايشي هنر كارت ورود به جلسه صادر مي‌شود.

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به امكان شركت داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي، تجربي، انساني و هنر در گروه زبان‌هاي خارجي، گفت: حدود 97 هزار و 230 داوطلب علاقمندي خود را براي شركت در آزمون گروه زبان علاوه بر گروه آزمايشي اصلي خود اعلام كردند. بنابراين با توجه به تعداد داوطلبان واقعي آزمون زبان، براي 110 هزار و 368 داوطلب كارت ورود به جلسه صادر مي‌شود.

صدور يك ميليون و 192 هزار و 293 كارت كنكور

وي با بيان اينكه براي هر گروه آزمايشي مختلف كارت ورود به جلسه جداگانه صادر مي‌شود، خاطر نشان كرد: بر اين ا ساس براي يك ميليون و 192 هزار و 293 داوطلب كارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

توزيع كارت كنكوري ها از 4 تير

توكلي با اشاره به آغاز توزيع اينترنتي كارت ورود به جلسه كنكور 91 از روز يكشنبه 4 تيرماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org گفت: داوطلبان مي‌توانند تا هفتم تيرماه نسب به دريافت كارت ورود به جلسه خود اقدام كنند بنابراين داوطلباني كه در دو يا سه گروه آزمايشي ثبت نام كرده‌اند بايد پرينت هر گروه را به طور جداگانه دريافت كنند.

جزييات برگزاري كنكور 91

مشاور سازمان سنجش با تاكيد بر اينكه براي داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي پنج‌گانه همانند سال گذشته در يك مرحله آزمون برگزار مي‌شود، خاطر نشان كرد: داوطلبان بايد در يك جلسه به كليه سوالات عمومي و اختصاصي گروه آزمايشي مربوطه پاسخ دهند.

طراحي سوالات از كتب دوره دبيرستان و پيش دانشگاهي نظام جديد

وي با تاكيد بر برگزاري كنكور 91 به صورت تستي و چهار گزينه‌اي گفت: سوالات اين آزمون از كتب اعلام شده دوره دبيرستان و پيش دانشگاهي نظام جديد سالي واحدي طراحي مي‌شود.

مشاور عالي سازمان سنجش با تاكيد بر اينكه از بخش، قسمت، مبحث و موضوعي كه بر اساس اعلام منابع حذف شده است سوالي طراحي نخواهد شد، تصريح كرد: سوالات آزمون كنكور امسال همانند سال گذشته به صورت مفهومي است البته مفهومي بودن سوالات به منزله دشوار بودن آنان نيست. مفهومي بودن سوالات كنكور نشانگر اين است كساني كه كتب درسي را به خوبي مطالعه كرده باشند مي‌توانند به سوالات مختلف پاسخ دهند.

زمان برگزاري كنكور گروه‌هاي آزمايشي پنجگانه

وي با اشاره به برگزاري آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني در صبح روز پنج شنبه 8 تيرماه، گفت: گروه آزمايشي هنر در بعدازظهر روز پنجشنبه هشتم تيرماه، آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح روز جمعه 9 تيرماه، آزمون گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي در بعد از ظهر روز جمعه 9 تيرماه و گروه آزمايشي علوم انساني در روز صبح شنبه 10 تيرماه در سراسر كشور به صورت متمركز برگزار مي‌شود.

مدت زمان پاسخگويي به سوالات آزمون گروه‌هاي آزمايشي مختلف

توكلي با اشاره به نحوه سوالات آزمون گروه‌هاي آزمايشي مختلف و مدت پاسخگويي گفت: سوالات آزمون عمومي هر يك از گروه‌هاي آزمايشي پنج گانه در دفترچه شماره يك منتشر شده است.

وي با بيان اينكه 100 سوال عمومي طراحي شده است، اظهار كرد: بر اين اساس داوطلبان بايد به 25 سوال زبان و ادبيات فارسي، 25 سوال عربي، 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامي، 25 سوال زبان در مدت 75 دقيقه پاسخ دهند. همچنين داوطلباني كه به معارف غير اسلام و يا زبان غير انگليسي پاسخ مي‌دهند بايد بر اين اساس به سوالات اقليت‌هاي مذهبي مربوطه چون مسيحي، كليمي، زرتشتي و زبان‌هاي خارجه غير از انگليسي چون فرانسه، آلماني، ايتاليايي و يا روسي پاسخ دهند.

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به پاسخگويي به 105 سوال اختصاصي براي گروه آزمايشي علوم رياضي و فني در 175 دقيقه، گفت: همچنين داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي (به جز دارندگان ديپلم‌هاي بهياري و يا شاغلين ديپلمه بهياري كه داراي دو دفترچه اختصاصي هستند) به يك دفترچه اختصاصي شامل 170 سوال در 170 دقيقه پاسخ دهند. البته دارندگان ديپلمه بهياري و يا شاغلين ديپلمه بهياري بايد علاوه بر دفترچه شماره 2 به دفترچه شماره 3 در 30 دقيقه به 50 سوال تخصصي بهياري پاسخ دهند.

توكلي با اشاره به مدت زمان پاسخگويي داوطلبان گروه آزمايشي علوم انساني (به جز دارندگان گواهينامه پيش دانشگاهي علوم معارف اسلامي)، اظهار كرد: داوطلبان گروه آزمايشي علوم انساني بايد به 180 سوال اختصاصي در 165 دقيقه پاسخ دهند. همچنين داوطلبان دارندگان گواهينامه پيش دانشگاهي علوم معارف اسلامي بايد به 20 سوال تخصصي اصول عقايد و فقه در مدت 20 دقيقه علاوه بر دفترچه شماره 2 پاسخ دهند.

توكلي با بيان اينكه براي داوطلبان گروه آزمايشي هنر 160 سوال اختصاصي طراحي شده است، اظهار كرد: اين دسته از داوطلبان بايد در 165 دقيقه به سوالات دفترچه شماره 2 پاسخ دهند.

وي با اشاره به طراحي 70 سوال اختصاصي زبان انگليسي براي داوطلبان آزمون زبان انگليسي گفت: داوطلباني كه در آزمون اختصاصي زبان‌هاي آلماني، فرانسه شركت كرده‌اند بايد به 70 سوال اختصاصي زبان مربوطه در 105 دقيقه پاسخ دهند. داوطلباني كه زبان خارجي خود را ايتاليايي و يا روسي انتخاب كرده‌اند نياز به پاسخگويي به سوالات اختصاصي ندارند.

تنوع دفترچه سوالات كنكور

مشاور عالي سازمان سنجش با بيان اينكه براي هر يك از داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي پنج گانه يك پاسخ نامه در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: كليه سوالات آزمون عمومي و اختصاصي در هر يك از گروه‌ها به صورت شخصي سازي طراحي شده است بنابراين شماره داوطلبي، نام و نام خانوادگي داوطلب بر روي آن درج شده است.

وي از تنوع سوالات كنكور 91 خبر داد و افزود: سوالات آزمون گروه‌هاي مختلف داراي چهار تنوع A,B,C,D است.

اعلام نتايج اوليه كنكور از نيمه مرداد/ آغاز انتخاب رشته مجازين از 17 مرداد

توكلي با بيان اينكه پس از قرائت پاسخنامه‌ها در قرنطينه و محاسبه نمرات خام و تراز شده هر داوطلب نتايج آنان به صورت كارنامه از 15 مردادماه اعلام مي‌شود، اظهار كرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ميتوانند از 17 تا 23 مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتيب تقدم علاقه اقدام كنند.

اعلام نتايج نهايي در نيمه شهريور

مشاور سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتايج نهايي كنكور از 15 تا 17 شهريور ماه در طريق سايت سازمان سنجش خبر داد و افزود: همچنين فهرست اسامي معرفي شدگان رشته‌هاي نيمه متمركز در نيمه اول مهرماه به منظور شركت داوطلبان در مرحله دوم تا چند برابر ظرفيت اعلام مي‌شود.

 

پسرک کارگر

 

با سلام

دوستان لطفا به پست قبلی و فایلهای قابل عرضه این وبلاگ در زمینه رشته مدیریت نیز مراجعه کرده و مطالب انرا بخوانید . اون پست دایم به روز شده و فایلهای جدید در ان قرار داده خواهد شد.

و حالا مطالب امروز:

پسرک کارگر

پسر کوچکی وارد مغازه ای شد، جعبه نوشابه را به سمت تلفن هل داد و بر روی جعبه رفت تا دستش به دکمه های تلفن برسد و شروع کرد به گرفتن شماره.
مغازه دار متوجه پسر بود و به مکالماتش گوش می داد.
پسرک پرسید: خانم، می توانم خواهش کنم کوتاه کردن چمن های حیاط خانه تان را به من بسپارید؟
زن پاسخ داد: کسی هست که این کار را برایم انجام می دهد !
پسرک گفت: خانم، من این کار را با نصف قیمتی که او می دهد انجام خواهم داد!
زن در جوابش گفت که از کار این فرد کاملا راضی است.
پسرک بیشتر اصرار کرد و پیشنهاد داد: خانم، من پیاده رو و جدول جلوی خانه را هم برایتان جارو می کنم. در این صورت شما در یکشنبه زیباترین چمن را در کل شهر خواهید داشت.
مجددا زن پاسخش منفی بود.
پسرک در حالی که لبخندی بر لب داشت، گوشی را گذاشت.
مغازه دار که به صحبت های او گوش داده بود به سمتش رفت و گفت: پسر...، از رفتارت خوشم آمد؛ به خاطر اینکه روحیه خاص و خوبی داری دوست دارم کاری به تو بدهم.
پسر جواب داد: نه ممنون، من فقط داشتم عملکردم را می سنجیدم. من همان کسی هستم که برای این خانم کار می کند
آیا ما هم میتوانیم چنین خود ارزیابی از کار خود داشته باشیم؟